Lillians foto

En blogg full av bilder

Bara göra bra saker

Kategori: Sanya


Sanya (på en annan is än den idag)

Jag har åkt på en dunderförkylning med tillhörande krämpor och var hemma från jobbet idag för att kyrera mig. Men eftersom jag räknade med att madam unghund inte kände för att softa med mig i soffan hela dagen tänkte jag att vi skulle ta en skogsromenad så hon fick göra av med lite energi. Så att vi sedan kunde softa i soffan. *Smart*

Jag plockade på mig kameran och gav mig således ut i skogen med henne. Efter en tredjedel av promenaden kände jag att det inte var vad jag egentligen klarade av men varför vända när vi hade kommit så långt? Jag kan ju ta det lite lugnt och stanna till lite då och då och ta det i mitt tempo, eller hur?

När vi sedan kom fram till havet gick Sanya ner sig i isen men hon lyckades ta sig upp själv ganska snabbt, det var alldeles vid stranden så det var inte djupt.
Eftersom det var -6 grader var det bara att sätta av i sporrsträck så vi kom hem så snabbt som möjligt så hon inte skulle bli alldeles för kall. När vi äntligen kom hem var det bara att stoppa in vovven i badkaret och spola med  ljummet vatten och sedan torka så torrt jag kunde.

Kan säga att jag fortfarande inte hämtat mig från det äventyret. Och efter det bestämde jag mig för att bara göra bra saker resten av dagen.

Jag har surfat, sovit , lagat mat och tittat på TV. Och gossat med vovven. I soffan.

Så jag lyckades i alla fall resten av dagen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: