Lillians foto

En blogg full av bilder

Snö

Kategori: Natur


I snart ett dygn har vi på Västkusten välsignats med snö. Vi har hunnit skotta två gånger på parkeringen igår men idag syns det inte.
Snacka om att jag är glad att jag är ledig idag! Kan se framför mig hur kul det hade varit att försöka köra till jobbet idag.... not.
Vi har ännu inte vågat oss ut. För att göra det måste man anta en annan form och det är inget man gör i rödaste rappet. Tjocka strumpor, stoppa in byxorna, termobyxor, stövlar (det enda som funkar när snön går till knäna), långärmad tröja, halsduk, jacka, mössa, vantar... Pust!
Man skulle nästan kunna drista sig till att tycka att det kunde vara tillräckligt med snö nu. Om man får säga sin åsikt.

Men det är väldigt vackert och när jag antagit en annan, mer varmare och anpassad form, ska jag ge mig ut i snön med kameran! Så länge får ni hålla till godo med dessa bilder jag tagit ut genom våra fönster.



Altangrinden



Utsikt från köksfönstret

Kommentarer


Kommentera inlägget här: