Lillians foto

En blogg full av bilder

15 december: Nya vänner

Kategori: Julkalendern 2012

 
Medan Julius berättade för Pohatu och Göran om deras uppdrag började Tahu kvickna till efter sin snöpliga sorti han gjort när de mötte Göran.
-Vi letar efter barnet som ska födas på julafton. Och för att göra det måste vi hitta de vise som kan leda oss till barnet! Ni kanske kan hjälpa oss med det?
-Det låter väldigt likt min dröm jag hade för några nätter sedan!
 
Alla blev alldeles förbryllade när Pohatu berättade detta och de stod och tittade på varandra en lång stund under tystnad. Ända tills Göran bröt tystnaden
 
-Jag följer med! Nu när jag inte har stoppat er kommer hans lakejer att leta efter mig så ni måste försvara mig.
-Vems lajeker?
-Kapten Preto såklart.
-Är det han som ligger bakom de försvunna länkarna?
-Det är det säkert. Han brukar syssla med elaka och skumma saker. Och hans lakejer brukar alltid fuska när vi spelar poker.
 
Eftersom Julius kände sig storsint denna dag när han stirrat döden i vitögat tyckte han det var en bra idé. Att Göran var den som visat honom vitögat var en oviktig detalj i sammanhanget.
 
-Det är väl klart du kan följa med oss! En vacker dag kan vi säkert få användning av en drake.
 
Den lilla skaran började diskutera åt vilket håll de skulle gå men eftersom det hade börjat bli sent bestämde de sig för att leta upp en bra plats att övernatta på innan de fortsatte sin vandring.
 

Kommentarer

  • DESIGN AND STUFF.se säger:

    härlig blogg du har :) Kika gärna in på min sida. Finns massvis med inspiration där jag tror du skulle gilla. Ha en fortsatt underbar söndag :)

    2012-12-16 | 15:40:25
    Bloggadress: http://www.designandstuff.se

Kommentera inlägget här: