Lillians foto

En blogg full av bilder

Förbättringspotential

Kategori: I köket

 
Vi har en restaurang i samma hus där vi jobbar. Och det är ju jättebra med tanke på att vi inte jobbar så centralt. Men det är alldeles för dyrt där enligt mig och då kan man inte ens välja precis vilken mat man vill ha. Med andra ord har inte restaurangen sin mest trogna matgäst i mig. Jag ser till att ta med mig mat och man kan nog räkna mina besök på ett år på ena handens fingrar.
Idag var en typisk dag och jag hade med mig matlåda. Jag hade varit duktig och sparat undan lite Tacosoppa från i söndags och eftersom det var en liten portion fick jag med mig en ostmacka också. Glad i hågen tog jag min lilla matsäck och gick till jobbet, noga med att hålla den upprätt eftersom det var soppa.
När jag sedan står där vid micron och ska hälla upp min tacosoppa då visade det sig att det inte alls var Tacosoppa i den burken. Det var marinad.
Så, vad gör man med en burk marinad och en ostmacka?
Som tur är har jag en väldigt trevlig arbetskamrat som hade med sig tre portioner idag och förbarmade sig över mig och min lunchsituation.
Så slutet gott, allting gott. Det dumma är bara att det inte var första gången. Förhoppningsvis den sista även om  man inte kan vara helt säker men hoppet är väl det sista som överger en har jag hört.
 

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Hahaha! ÅÅÅH! Jag förstår eländet! Men kan ju inte låta bli att skratta lite...

    Svar: Jag skrattade lite själv också. Kom fram till att det är tredje gången jag gjorde det: tog med mig fel låda. Helt hopplöst ju! :-)
    Lillian Christiansson

    2013-02-26 | 21:05:07
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Maowlin säger:

    Hahaha! Det har nog hänt oss alla matlådeätare. Det roligaste jag hört var dock när min far tog med sig en frusen matlåda till jobbet. Det var bara det att den där glassburken faktiskt - tro det eller ej - innehöll sorbetglass. Den var riktigt kul efter ett par minuter i micron ;)

    Svar: Det låter ju lite halvbra. Även om glass är bra är den just bäst frusen! ;-)
    Lillian Christiansson

    2013-02-28 | 22:11:17
    Bloggadress: http://maowlin.wordpress.com

Kommentera inlägget här: