Lillians foto

En blogg full av bilder

Liten gynnare

Kategori: Djur

Dagen innan nyårsafton passade vi på att åka till Nordens Ark med nya kameran. Det var kallt och det började regna flera gånger när vi gick där men gosse, det var värt det!

Den här gången fick vi i alla fall se alla djuren, även om det var lite olika hur mycket. En del tog skydd för regnet när det höll på som mest och några var lite skygga medan andra hade full föreställning i hällregnet vilket uppskattades kan jag säga. De har ex. fem järvar och vi fick syn på tre av dem varav en drog rena showen för oss! Tyvärr blev det inga bra bilder på just järven.
 
 
En liten gynnare vi såg i början på vandringen var Mindre Panda. De hade nog vaktavslösning ibland för att förvissa sig om att det alltid var minst en ute och showade. Det var bara att stå där med kameran och klicka av bild efter bild. En riktigt mysig liten krabat som lufsade runt i hägnet och filurade med lite olika saker.
 
 
Det fanns fler djur som både showade och absolut inte gjorde det utan bara var helt magnifika. Fler bilder kommer på några av dem.
 

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Härligt! Och visst är det kul att se att kameran verkligen levererar ;)

    Svar: Absolut! :-)
    Lillian Christiansson

    2013-01-03 | 16:37:20
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Njae, angående jobb. Jag ska köra lite arbetsträning i några månader för att komma igång igen. Det kan ju leda till något, men mitt mål för 2013 är att få nytt jobb och lära mig hushålla på krafterna.
    Börjar med 10 timmar per vecka bästa vecka. Väldigt läskigt faktiskt.

    Svar: Man måste ju börja någonstans. Och vart är det? :-) Med det du gjort innan eller något helt nytt?
    Lillian Christiansson

    2013-01-03 | 20:46:36
  • Monika säger:

    Hej Lillian,

    God fortsättning på det nya året!
    Jag hoppas att allt är bra med dig och att julen har varit skön med familjen .Det känns som det var länge sedan vi hördes av. Sist mailade du om ett projekt och om jag kunde tänka mig att vara med på.
    Hur går det med fotograferingen ?Jag har kikat på din blogg ,jättefina bilder:)

    Det skulle vara kul att träffas någon gång ,kanske ta en fika eller fota lite.Har du någon fotografering på gång framöver planerat. Jag ska fota ett bröllop i sommar , det ser jag fram emot:)

    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram
    Monika

    2013-01-05 | 19:31:29

Kommentera inlägget här: