Lillians foto

En blogg full av bilder

Lördagsbestyr

Kategori: Things and stuff

 
Mormor hade mycket hon ville ta med Honom så skulle inte jag kunna kolla upp när det var mässa så vi kunde gå på det? Jovisst, det är klart.
Satt så i godan ro imorse med min frukost och försökte tyda kalendern för katolska kyrkan och när jag väl lyckats få ordning på allt som stod insåg jag att mässa, det skulle de ha. Och det skulle vi hinna om jag åkte direkt. Så det var bara att sätta sig i bilen och köra och hämta mormor.
 
 
Dagen till ära fick jag mig en hel mässa. Jag hörde inte mycket eftersom Padre mest stod och mumlade i mikrofonen men alla andra verkade förstå fullkomligt. Inklusive min mormor. Som inte kan svenska men hon förstod helt klart mer än mig. Hon var med på alla kommandon när man skulle resa sig, knäböja eller bara sitta stilla i sin bänk.
Men jag hade ju med mig kameran så jag fick tiden att gå i alla fall.
 
 
Får mig osökt att minnas en annan gång när hon bad att vi skulle gå till kyrkan. Då släppte jag av henne utanför för att parkera bilen en bit bort.
Jag la på ordentligt med pengar i parkeringsautomaten så hon skulle få ta den tiden hon ville och inte behöva stressa. Det är ju trots allt inte ofta hon är i kyrkan när hon besöker oss.
När jag kom in i kyrkan reste hon sig upp och var nöjd med sitt besök. Nu kunde vi hitta på något annat!


 
 

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Men det är så vackert att fotografera i kyrkor ;)

    Svar: Ja, det är ju det! Så mycket dramatik och vackra saker.
    Lillian Christiansson

    2013-01-13 | 22:14:38
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: