Lillians foto

En blogg full av bilder

Panthera tigris altaica

Kategori: Djur

 
Jag tycker vi river av en tiger på bloggen så här dagen innan första jobbdagen på året.
Detta är en Amurtiger, en ståtlig äldre herre i sina bästa år som bor på Nordens Ark. En av anledningarna till att vi åkte dit eftersom vi är väldigt glada i tigrar.
Vi har under flera år varit tigerfaddrar, både min man och jag och det är alltid kul att läsa rapporter som visar på att projekt är framgångsrika. För det finns faktiskt. Men tyvärr inte tillräckligt många.
Jag minns en julkampanj för några år sedan då de ville värva flera tigerfaddrar. Då kunde man läsa att det endast fanns 3500 tigrar kvar. Idag har de samma kampanj men nu är det bara 3200 kvar...
 
 
Vad är en värld utan tigrar? Jag vet inte hur det är med dig men jag tycker att det skulle vara en fattigare värld.
 
Vi  bara nämna att det inte är kamerans fel att det på sina ställen inte är bästa kvaliteten på bilderna. Ånej, absolut inte! Det är bara det att jag plåtade genom ett immigt och blött fönster. Plus att bilden är beskuren för att komma nära. Hade jag fått möjligheten att plåta utan fönster eller staket i vägen hade jag inte tvekat en sekund!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: