Lillians foto

En blogg full av bilder

Nyttigheter

Kategori: I köket

Om man inte vill ha i sig socker motsvarande en rejält tilltagen godispåse när man dricker som morgonjuice får man ge sig ut på okänd mark. Uteslutet är mataffärernas juicehyllor som dignar av färgglada juicepaket som lovar både det ena och det andra. Och då pratar vi både socker och ett och annat E-nummer som lätt slinker ner i paketet.
I min strävan att hitta ett bra alternativ till godispåsen släpper jag ledstången och stapplar med osäkra steg ut i det okända. Första försöket är denna gurkjuice.
 
 
Jag tog en gurka som jag skalade, pressade en halv citron, två myntablad och lite Ingefära, hade i allt i mixern och körde på en stund.
 
 
Resultatet? Juicen var väldigt trevlig att fotografera. Bara tanken på allt nyttigt som är i glaset gör ju att man blir glad.
Smaken? Jo, jag får nog träna lite till på det.
Är det någon som har något bra recept på goda juicer så hör av er, jag provar gärna vidare!

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Det såg ju gott ut!
    Morot, äpple, ingefära och apelsin är annars väldigt gott. Man kanske ska ha en riktig juicemaskin till det - då man slänger i allt och mixar kärnor mm. Favoriten. :)

    Svar: Visst ser det gott ut, det är ju alltid något. ;-) Det lät ju som en go juice du beskrev, kanske skulle ta en funderare på en sådan maskin...
    Lillian Christiansson

    2013-05-28 | 22:29:10
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina Ratcliffe säger:

    Jag är sugen på en sådan maskin. Önskar bara att jag hade plats att ha den på, men med tanke på hur gott det faktiskt är - och nyttigt - så borde man ta sig plats. Eller hur säger man?

    Svar: Typ något sådant :-) Är det nyttigt får man se till att det finns utrymme.
    Lillian Christiansson

    2013-05-31 | 22:09:47
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: