Lillians foto

En blogg full av bilder

Sommarpepp

Kategori: Natur

 
Lite sommarpepp passar väl bra en fredag som denna när det har regnat i princip hela dagen. Märk väl, regn gör det en aning svårare att träna inför Halvvasan. Planerna att åka skidor nästa vecka med ett rejält lager karlssons klister under skidorna kanske byts ut mot att man även får ha med sig sin egen snö.
Men det är inget att hänga läpp för. Istället kan man drömma sig bort till allt mysigt man kan göra på sommaren. Springa i solnedgången när det doftar av syrén och lyssna på småfåglarna när de drillar på kapp. Om man är riktigt tokig kan man avsluta löprundan med ett dopp i havet.
 Bara för att man kan.
 

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Attans för snöbrist, men ärligt.. Visst är det rätt skönt! Jag har liksom inte kommit ut än (löpning) mennefwntligennär det ju perfekt väder för löparen. Jag håller mig på löpbandet. Så skönt att kontrollera farten. Men jag längtar också efter sommar och alla dofter. Åh!
    Och kan lätt tänka mig en till tripp till Göteborg. 😉

    Svar: Jag får nog utslag av snöbristen snart men inser att jag är besegrad och knyter näven i fickan. Längtar efter våren. Men först längtar jag efter att de där 45 kilometrarna är gjorda och vi kan ägna oss åt betydligt enklare sporter som löpning, cykling och simning. Efter det ska jag aldrig ställa upp i ett skidlopp igen!
    Lillian Christiansson

    2014-02-08 | 19:07:39
    Bloggadress: http://katarinaratcliffe.se

Kommentera inlägget här: