Lillians foto

En blogg full av bilder

Dags för nytt

Kategori: Porträtt

 
Tänkte att det var dags för en ny profilbild. Den jag har nu har ju ändå ett par år på nacken och dessutom är det min gamla kompis som är med på bilden. Min nya kanske blir avis, vad vet jag.
 
Har haft en bild i huvudet i flera veckor som jag har gått och filat på. Och där inne kan ju saker verkligen ligga till sig! Det är mycket som ligger där och skräpar och aldrig ser dagens ljus så det börjar nu nästan bli fullt, dags att rensa alltså. Men sedan innefattade idén lite höstfärgade blad också och där har man ju en härlig deadline som inte går att förhandla med, hur skicklig förhandlare man än är.
Innan effektiviteten var planerad att slå till i lördags skulle jag bara knäppa av den där bilden och sedan kunde jag ju redigera på kvällen, när effektiviteten sakta runnit ur en.
Jo, tjena.
Kom snabbt på att jag kanske ändå inte ville stå ute halvnaken i blåsten och alla härliga plusgrader. Tänka om. Tryckte in mig i tvättstugan pga ljusinsläppet. Eftersom vår tvättstuga är mindre än en reflexskärm plus att den och en vovve definitivt inte får plats fick jag tänka om, igen.
Hur var det nu man gjorde när man ställde in den externa blixten till att vara slavblixt...?
Rigga upp den svarta filten, stativet och paraplyerna, svära lite (här kommer mina diplomatiska sidor fram när jag använder ordet "lite") över Youtube och alla människor som vill göra filmer på sig själva och VISA en blixt istället för att visa HUR man ställer in den. Jag skiter ju liksom i hur blixten ser ut, jag har ju den i handen och kan se att den har alldeles för få knappar.
Till det här måste ju jag vara med på bilden också så jag springer runt halvnaken i cowboyhatt och en massa blad i BH:n och svär, tappar blad, ändrar paraplyer, fipplar med reflexskärmar och parerar för små vovvar som tycker att det var den mest intressanta lördagen i mannaminne.
 
Jodå tro det eller ej, en bild blev det. Sedan fanns det inte tid för mer effektivitet i den Christianssonska villan.

Kommentarer

  • McRoger´s säger:

    Lillian! My Beauty! :-)

    Svar: :-)
    Lillian Christiansson

    2014-10-22 | 16:36:01
  • Katarina säger:

    superläcker!!!!

    Svar: Tack Katarina! :-)
    Lillian Christiansson

    2014-10-27 | 21:10:19
    Bloggadress: http://katarinaratcliffe.se

Kommentera inlägget här: