Lillians foto

En blogg full av bilder

Ljusglimt

Kategori: Flera vovvar

 
Det suger rent ut sagt att vara sjuk. Hasa runt i för stora tofflor, se lite glåmig ut och undra varför nässprayen man har fått av farbror doktorn inte gör någon skillnad. Och då har jag ändå fått en nässpray som ser ut som en rymdfarkost från 2034, avsedd för hästar.
När man då sliten och hålögd sitter i favvofåtöljen och tycker synd om sig själv medan man bläddrar lite bland sina bilder och en sådan här bild dyker upp på skärmen! Då blir allt liksom lite lättare. Värmen sprider sig i bröstet (inte tack vare febern!) och man känner att det här var inte så tokigt. Inte tokigt alls att sitta i favvofåtöljen och gotta sig med sina bilder.
Så gott folk, fredagskvällen är räddad. Och jag kan meddela att det finns många fler sådana här från där denna kommer!
 
Och har jag berättat om farbror doktorn förresten? Han som ryggar när han förstår vidden av alla virus och baciller man släpat in i undersökningsrummet. Och som efter att han undersökt örat ställer sig på tå, lyfter armen högt i luftet och försöker träffa den lilla burken avsedd för smittförande små örontrattar som står på andra sidan rummet. Och missar!
Jag vet inte hur det är med er men jag är inte van vid sådana doktorer. Men efteråt när chocken lagt sig blir jag alldeles bubblig av skratt vid tanken.
 

Kommentarer

  • Katarina säger:

    haha! Vilken läkare!
    Hur är det nu? Hoppas du är på bättringsvägen.
    Kram

    Svar: Ja eller hur! Jag blev alldeles paff när jag satt där. :-)Det är bättre men hostan vill inte riktigt ge med sig. För att inte tala om hälen. Så jefla segt....
    Lillian Christiansson

    2014-12-17 | 17:52:40
    Bloggadress: http://katarinaratcliffe.se

Kommentera inlägget här: