Lillians foto

En blogg full av bilder

Kom ihåg-lapp

Kategori: Sanya

Madamen ser inte helt onöjd ut, eller hur?!
 
Nästa gång jag bestämmer mig för att köpa ett underställ ska jag inte köpa ett svart. Eftersom den lilla vita madamen är så frikostig och gärna delar med sig av allt (utom maten då kanske) och då speciellt en massa päls renderar det i att jag blir ståendes i tvättstugan i dryga timmen bara med att noppa vita hårstrån från stället. Det är det eller att bokstavligt svinga sina lurviga. Med vit päls på utsidan.
Om jag mot förmodan skulle komma på tanken att visa mig i mitt underställ (typ träningsläger, det händer!) skulle folk tro att jag hade svårt att skiljas från vovven. Det stämmer förvisso men kanske inte till den grad att jag skulle rulla mig i hennes päls innan jag åker.
 
Vän av ordning kan här inflika att päls värmer och att det säkert bara är av omtanke den lilla madamen delar med sig av sin värmande päls. Hon är ju trots allt en vänlig själ. Men jag hade gärna valt själv om man säger så.
 
Man skulle kanske kunna tänka sig att de kunde dela upp kläderna: Hozz tar de mörka och Sanya de vita? Fast det blir förmodligen efter att de lärt sig gå på toaletten i badrummet regniga dagar och innan dess har jag hunnit med många håriga underställ.

Det blir nog lättare att köpa ett multifärgat underställ trots allt.

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Haha!
    Minns en bilresa med min Tibbe för många år sedan. Han fällde hår då han blev stressad och gillade inte bilar. Man såg inte skillnad på mig och hunden då jag gick av. Svart filtkappa. Mmmm
    Men helt klart bara kärlek ;)

    Svar: Det fenomenet känner jag igen. En resa till Torekov hade vi en vit bil invändigt. Just den veckan! :-)
    Lillian Christiansson

    2014-02-12 | 20:31:25
    Bloggadress: http://katarinaratcliffe.se
  • vanja säger:

    så söt hund :)

    Svar: Tack!
    Lillian Christiansson

    2014-02-15 | 21:30:31
    Bloggadress: http://vvanja.blogg.se

Kommentera inlägget här: