Lillians foto

En blogg full av bilder

Grand Hotell

Kategori: Byggnader

 
Joråsåatt, nu är jag tillbaka. Mission accomplished. Det har varit ett par stressiga dagar men ger man sig den på att man ska klara det så är det bara att vara fokuserad och strukturerad så går det. Hoppas snart på att få diplomet på genomförd kurs.
Kanske ska omvärdera synen på en skrythylla och hänga upp diplom och alla medaljer man lyckats springa in. Om jag har tur kanske jag kan skrapa fram en gammal Grodan eller simborgarmärke i en gammal låda.
 
Men nu ska jag nog bara njuta av att jag är klar och inte har hela kvällen bokad, och resten av veckans kvällar heller. Då kan man bara ta det lite soft och låta tankarna vandra.
 
När jag såg Grand Hotell på Marstrand började mina tankar vandra direkt. Det räckte att jag gick förbi dörrarna så var tankarna igång på högvarv. Tänk att gå in i ett sådant vackert gammalt hus. Rummen är bergis i samma gamla stil som utsidan viskar om med små rum och stora blommiga tapeter. En sliten fåtölj gjord för att läsa en bra bok. Tunga gardiner och fräcka lampor. För det måste ju en sådant anrikt hotell ha, fräcka lampor. Det har alla anrika hotell och roliga hus. Goes without saying.
Här skulle jag vilja sova en natt och bara insupa husets gamla själ.
 
Om det nu skulle vara någon som läser denna bloggen och råkar veta att varenda golv är täckt av plastmatta och att rummen har alldeles för tunna wanna be-gardiner, snälla säg inte det till mig. Låt mig leva i villfarelsen att det är ett vackert gammalt hotell fullt med karaktär och romantik. Så kan vi ta verkligheten en annan dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: