Lillians foto

En blogg full av bilder

Listig har fått ett ansikte

Kategori: Djur


Horngäddor

Killarna plus ett stycke kompis gav sig ut med fiskegrejjerna i förmiddags för att fiska i viken. Brukar vara säkert. Men inte denna dag. Sitter i godan ro och bloggar när de dimper ner med två Horngäddor och en Skrubba. Nu skulle det rensas och ätas minsann.  För en gångs skull var inte mannen hemma och kvar jag jag som kandidat till detta arbete.
Jag var ju nu inte jättesugen på att rensa fisk. Det var ett tag sedan och jag hade dessutom inte lust. Men så blixtrade jag till, jag gör det ibland... kommer inte ihåg sist jag gjorde det men jag är säkert på att jag gjort det någon gång. Jag frågar kompisen, för det är han som fått fiskarna, om han kanske vill ta med dem hem? Jo, det ville han.
Satan vad listig jag kände mig! Lyckades parera fiskrensande, vilken grej! Jag var grymt stolt med min bedrift.

Killarna hade fått blodad tand och gav sig ut igen. Hade en liten oroskänsla av att jag kanske inte skulle känna mig listig så jättelänge till men jag tänkte att hur mycket fiskelycka kan de ha på en dag egentligen? Mer... visade det sig. Nästa gång de kom hem hade mina grabbar fått två Horngäddor var. Alltså fyra fiskar. Det var bara att krypa till korset och sätta igång och rensa. Men så säger stora killen att vi kanske ska vänta tills pappa kommer hem? Inte för att han inte trodde att jag klarade det utan för att pappa är mer van.

YES! Visst kan vi göra det. Så jag ringer mannen och säger att han har fyra fiskar att rensa när han kommer hem eftersom stora killen ville att han skulle rensa dem!

Så med lite hjälp parerade jag även denna fiskrensningsaktivitet! *Gör segertecknet*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: