Lillians foto

En blogg full av bilder

Kontraster

Kategori: Natur

 
En bild från tassemarkerna någonstans i Spanien som vi swishade förbi i somras. Svårt att få landskapet till sin fulla rätt i ett sådant litet format men såhär såg det ut vart man än tittade. Ibland dök det upp en rastplats och hade man riktig tur en bensinmack. Och lyckades man dra högvinsten kunde man se vägen både till och från bensinmacken innan man svängde av motorvägen. För det är inget man ska ta förgivet. Så funkar det i både Sverige och Portugal, att man kan svänga av motorvägen, tanka, och köra på igen. Utan att förlorat motorvägen ur sikte.
 
Så jobbar man inte i Spanien. Där kan man bli tvungen att svänga av motorvägen, trassla sig igenom en by, tanka och sedan får man hålla tummarna för att GPS:en hittar tillbaka till motorvägen igen. Antingen gör den det och då är alla glada. Eller så gör den det inte och då kan man sluta ute bland fårhagarna innan man vet ordet av.
 
Vi vet, vi har provat.
 
Vad jag skulle komma till var egentligen att det har varit ganska kallt här idag. Och att vovvarna och jag varit ute och gått i två timmar vilket var mumma för själen, fastän det var kallt. För att förgylla dagen ytterligare dristade jag mig till att gå en mycket rask promenad efteråt, bara för att få känna på de gamla apostlahästarna. OK, jag sprang de sista 100 metrarna. Bara för att jag inte kunde hålla mig!
Och nu blir det ju bara bättre: dagarna blir längre och förhoppningsvis blir det snart lite varmare också. Kan med lätthet visualisera när jag springer en långrunda i härligt lagom temperatur. I kortbrallor och linne medan fåglarna kvittrar och syrénen sveper in rundan i sin härliga doft.
Någon mer som längtar?
 
Om du vill lägga vantarna på världens bästa kalender kan du läsa mer här hur du går tillväga!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: