Lillians foto

En blogg full av bilder

Utmaning

Kategori: Berättelser


Fyrverkeri

Jag hade förberett mig inför fyrverkerierna. Kollat utrustningen, även de nya sakerna som skulle användas. Batteriet hade två pinnar kvar, borde ju räcka.

Jag var förberedd.

När tolvslaget började närma sig ställdes all utrustning ut på verandan. Bubblet, barnvänlig sort, och glasen i position.

Allt var klart.

När grabbarnas småsmällare började blixtra av fick vovven fnatt, trasslade in sig i stativet och ville in på två röda. Kan tillägga att jag inte ens försökte ta bilder då eftersom jag hade vovven!
Galen vovve i ena handen och kamera på stativ i andra, som stoppades i sin reaplansfart mot altangolvet.

Så.
Vovve i säkert förvar längst in i huset och jag var beredd!

Fjärrutlösaren kände inte för att funka.
Nähä? Det funkade ju alldeles nyss??
Skit i den.
Trycka på knappen.... Nähä?
Batteriets två pinnar hade snabbt blivit en röd pinne!

Stänga av kameran.

Vänta en minut.

Sätta på kameran.

Jupp, det gav batteriet ett extra andetag.
Knäppa fyrverkeriet, äntligen!

Dock talade de så blixtrande sakerna inte om vart de tänkte smälla av och eftersom jag stod så nära blev det en del svarta bilder eller bilder med något odefinierat ljus ute i kanten. Ufon kanske?

Så.
Jag är jävvligt glad att jag har någon bild på ett fyrverkeri!

Och god fortsättning på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: