Lillians foto

En blogg full av bilder

Valborg

Kategori: Havet

 
Då var det Valborg och tankarna kan lätt leda till att man tänker att våren är här och en massa annat dravvel. Okej, jag stannar där. Jag tar inte upp att jag fortfarande har vinterjackan på mig och att jag varje löppass tar mig en rejäl funderare på om jag kan tänkas behöva vantarna eller ej.
Vi ser det positivt istället. Kul att se en och annan blomma kämpa sig upp. Kul att det är plusgrader. Praktiskt att man inte får solsting och värmeslag på långpassen. För de är ganska långa nu och det hade varit pinsamt att trilla ihop i de centrala delarna av den stora metropolen jag bor i. Sådana problem behöver jag inte bekymra mig om.
Och jag behöver heller inte bekymra mig om vart jag eventuellt skulle kunna hitta en brasa idag och stå och sjunga till. Såvida det inte vankas helt outstanding fototillfällen kommer jag inte att lämna huset.
Jag sätter min tillit till att maj kommer bli jättevarm och solig så att hela naturen kommer explodera och inte en enda svensk värd namnet kommer titta i restreselistorna på hela sommaren.
 
Ja, jag sa ju att vi skulle vara positiva!

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Jag letade bilder från april förra året. Kommer upp i dagarna. Låt mig säga att våren inte alls är här om man jämför.... Suck! Men snart så :)

    Svar: Jag behöver inte ens använda någon fantasi för att kunna förstå det. :-)
    Lillian Christiansson

    2013-05-01 | 10:21:32
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Hahaha, jag vågar inte svara hos mig (ang kvalitetstid), men det var kvällens skratt. Nu har det faktiskt varit rätt mysigt, men det kan vända när som helst :D
    Kram

    Svar: Haha! Hoppas myset håller i sig! ;-)
    Lillian Christiansson

    2013-05-03 | 22:29:13
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Fatmas Shop säger:

    härlig bild!

    2013-05-04 | 17:04:20
    Bloggadress: http://shop.fatmas.se

Kommentera inlägget här: