Lillians foto

En blogg full av bilder

Att ta en paus

Kategori: Havet

När man minglar runt på Bjärehalvön händer det lätt att man får syn på detta. Och det här mina vänner är den vackraste rastplatsen jag har sett. Långt ifrån autobahns små asfaltsplätter med toaletter helt i metall. Jo, de är i topp på läbbigaste toaletterna jag har sett och får en att tänka på rättsmedicinska avdelningen nere i en källare. Men nu skulle vi inte prata om läbbiga toaletter utan om en otroligt vacker natur.
Det finns flera sådana här små sittgrupper och utsikten, den går inte av för hackor.
 
 
 
Om man vill ta en paus i bilåkandet kan man köra in här. Vi tog en frukost här en gång innan vi åkte hem en sommar.
Det här är vad vi i familjen kallar för våffelbacken för det ligger ett våffelfik i backen men det heter nog något i stil med Italienska vägen eller något annat lika snofsigt och ligger utanför Båstad mot Torekov.
 
En recension av en rastplats alltså. Kanske inte hör till vanligheterna men denna förtjänar det.
 
Men jag tar inte någon paus i fotoarbetet. Jag håller på att redigera så fingrarna glöder och provar nya verktyg och arbetsflöden. Det är riktigt kul att lära sig nya saker! Och det är bilder från vårt äventyr i går som jag jobbar med. Nåja, äventyr och äventyr. Men det var lite roligare än att dammsuga eller tvätta.
Mycket roligare faktiskt.
 
 

Kommentarer

  • Ulrika - Fotograf u.norman säger:

    Eller hur! Men jag håller med, vet inte alls om jag skulle våga gå i dem heller.. ;)

    2013-08-11 | 14:37:03
    Bloggadress: http://unorman.wordpress.com
  • Katarina säger:

    Att redigera och fotografera är väldans mycket roligare än dammsugning...
    Och det ser fint ut! Sverige är så vackert. Jag vill resa mer och upptäcka mer av landet.

    Svar: Ja visst är det! Sverige är väldigt vackert och det finns mycket att se. Hade varit roligt att göra en road trip i landet och upptäcka mer. :-)
    Lillian Christiansson

    2013-08-11 | 21:46:11
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Ja, men visst känns det nästan slöseri om man ska resa runt i Sverige (innan). Fast när man turistar i sitt eget land blir man salig av lycka!

    Svar: Precis!
    Lillian Christiansson

    2013-08-11 | 22:19:16
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: