Lillians foto

En blogg full av bilder

Nytt hängaställe

Kategori: Djur

 
De här kanadagässen och deras 150 kompisar susade över våra huvuden en dag nere vid vattnet. Jag tror inte att de börjar styra näbbarna mot sydligare grader. Ånej. De skulle nog bara hitta ett nytt hängaställe. Det gamla var nog helt nedbajsat bara och det var dags att dra vidare. Eller så hade maneterna börjat komma in på grundare vatten och man vet ju hur läbbigt det är att bada med en massa maneter. Speciellt den röda trådiga varianten.
 
Med tanke på att den här bilden är tagen med ett 50mm objektiv och är beskuren en hel del tycker jag den klarar kvalitetstestet alldeles ypperligt. Är lite nöjd med det faktiskt.
I övrigt klarar jag mig alldeles förträffligt med mitt 50mm. Även till objekt som är långt borta. Är inte alls sugen på ett monstertelezoom.
Nejdå, inte ett dugg.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: