Lillians foto

En blogg full av bilder

Kram på er!

Kategori: Flera vovvar

 
Ha, det där lät ju som farbror Barbro från Nile City! Det var inte det som var avsikten men nu finns bilden ohjälpligt i huvudet. Sudda, sudda!
En hälsning från Christianssonska villan innan en ny vecka tar fart, då kan man ju behöva sig en kram från en vän. Och om inte kan man ju alltid tvångskramas lite!
De där vovvarna är ju för goa appropå en kommentar jag fått. Som exempel när jag tar på mig en tröja för att jag ska åka iväg. När jag håller på med kläder brukar det ofta innebära att jag tar på mig för att vovvarna och jag ska gå ut en sväng. Klädbyte innebär roligheter med andra ord.
Det gör att när jag står där med fintröjan som jag ska ta på mig för att åka till stora staden blir Sanya så till sig i trasorna att hon börjar dansa indiandansen. Mellan skutten ger hon sig på min tröja och biter och sliter. Om hon då inte skulle få det för mig, helt otippat, kommer hon på att hon ska nypbita mig i armen.
För er som inte vet vad det är kan jag berätta att det innebär att hon tar sina små söta framtänder och biter mig lite längst ut på skinnet. Effekten blir ett nyp från helvetet och hon blir jätteglad för då får hon fart på matte!
Hon är så go vår tjej (stor schäferhona på många pannor med sylvassa framtänder, om någon missat)...
 

Kommentarer

  • ˟ Photospiration säger:

    Svar: Tack så mycket! :)

    Ja, samma här! Men ofta är det svårt att verkligen fånga hur vackert det egentligen är! :)

    Svar: Visst är det så! Men man får i alla fall göra ett försök. :-)
    Lillian Christiansson

    2013-02-11 | 11:41:43
    Bloggadress: http://photospiration.blogg.se
  • Katarina säger:

    Mmmm, tack!!
    Jag har helvetes märken på arm och ben. Förstår inte hur de lyckas med konststycket att bara nästan bita hål, men få ett stort, fett blåmärke, med en öm punkt mitt i. De där små framtänderna...
    Och när man träffar folk som tycker att min hund är helt bedårande söt tänker jag bara att "mmmm, du skulle bara veta!" ;)

    Svar: Det är ju inga blåbär på att bita vi har att göra med här, de kan sin sak.Låter som ni har en härlig tonåring hemma. Men lugn, det går över! Och ut kommer förhoppningsvis en härligt go vovve. :-) Vi hade ett jäkla jobb med madamen, hon skulle dagarna i ända utmana och kolla var gränserna gick. Kan säga att det blir rätt mycket med en vass schäferhona som röjer i tusen, hela tiden! Hon kallades Vita hämnaren när hon var liten... :-)
    Lillian Christiansson

    2013-02-11 | 15:59:19
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Hahaha! ÅH jag förstår! Just nu undrar jag hur i h...vete vi ska orka. Jag har sagt till mannen att jag flyttar hemifrån.. Men han är ju för go när han inte skäller på allt och alla, eller biter. Och jo, han är väldigt social och vill gärna hälsa. Får han inte det, ja då biter han matte. Gulliga hunden! <3

    Svar: Ja visst är de för goa de små liven. Vi pratade precis om det hemma hur madamen var totalrabiat, varenda dag! Bet sönder varenda tröja jag hade, bet sönder koppel efter koppel. Eller sprang sönder dem. På ett år tror jag vi hade avverkat 15 koppel och tjejen i zoo-affären bara stirrade på mig när jag sa det!Som sagt, de är för goa! ;-)
    Lillian Christiansson

    2013-02-11 | 20:29:53
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • molly - jmphoto ♛ säger:

    vilken söt bild! :)

    Svar: Tack!
    Lillian Christiansson

    2013-02-14 | 10:16:26
    Bloggadress: http://jmphoto.webblogg.se
  • Elin (fototblogg) säger:

    Fin bild :)

    Svar: Tack! :-)
    Lillian Christiansson

    2013-03-03 | 23:04:16
    Bloggadress: http://eli.webblogg.se

Kommentera inlägget här: