Lillians foto

En blogg full av bilder

Fipplar vidare

Kategori: Sport

 
Jodå, visst gör jag det. Även om det kändes lite småmesigt att fippla runt i backarna i skogen för en vecka sedan men den träningen visste var den satt. I skinkorna! Hade träningsvärk i tre dagar efteråt och tillbringade helgen med att vagga fram som en gammal tant. Gött!
Idag var det dags igen. Idag skulle det bli lite längre till på köpet. Jag hade dessutom läst i min eminenta lånade bok att man kunde hitta på lite jävelskap nedför också och det är ju altid kul. För det är ju så att finns det en uppförsbacke finns det också en nedförsbacke. Även om man inte tror det när man är ute och sliter på ett lopp och uppförsbackarna duggar tätt.
 
Tipset är att springa nedför i en backe i ihopkrupen ställning. Tänkt dig äggställning med skidor utför i en faslig fart. Fast du har inga skidor.
Tipset fanns under rubriken "överkurs". Jag tror att mina lår håller med just nu. Antingen var det älgkliven i backarna som t.o.m. lämnade vita madamen bakom sig, eller så var det äggställningen.
Hur som helst känner jag att det är gott att jag inte ska springa 19 km imorgon. Jag ska jobba med att heja, käka pizza och kolla film.
Låter som tillräckliga utmaningar för dagen.
 
Linjen? Nä, för plant underlag, jag jobbar inte med sådant. Mera backar är melodin.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: