Lillians foto

En blogg full av bilder

Gårdagen i bilder

Kategori: Personligt

Halv nio igår morse blev sängen helt belamrad av familjen, vovvar, morötter, ananas och tomater. Jo, en salig blandning kan tyckas men se frukterna och grönsakerna fick jag istället för blommor. Det gäller ju att slå två flugor i en smäll och ett knippe morötter ser ju nästan ut som en bukett. Om man tittar snabbt. :-)
Men allt hade sin förklaring och jag blev jätteglad för morötterna. För i det stora paketet låg denna manick:
 
 
Jag har ju lite trevande försökt hitta ett bra alternativ till alla söta juicer och kom snabbt fram till att en juicemaskin hade varit optimalt när man är ute på det uppdraget. Nu har jag hittat en väg som funkar med smoothies men hey, en juicemaskin! Finns det något godare än nypressad morotsjuice?
Jag får återkomma om det. Hittills har vi provat äpplejuice (lite småsurt med äpplena från trädgården) och ananasjuice (milda makter!). Utvärdering kommer...
 
Eftersom det var min dag och en av de härligaste saker jag vet är att gå en morgonpromenad med vovvarna utmed havet, så gjorde jag det helt enkelt!
 
 
Gud vad härligt! Jag är ju inte född igår precis och tidigare har jag alltid fyllt år på hösten. Men se detta året fyllde jag på sommaren!
På bilden har jag tryckt ihop mig med vovvarna tätt brevid mig på en klippa. Bara för att jag ville få med på kort hur mysigt vi hade det vid havet, vovvarna och jag. Men armen räckte inte riktigt för att få med allt. Men om ni  kanske kan tänka er hur mysigt det är att sitta med en hund på var sida och titta ut över havet samtidigt som solen lyser från en klarblå himmel och värmer med sina strålar. Så mysigt hade vi det alltså.
 
Sedan var det släktkalas på altanen. Eftersom jag uppnått en aktningsvärd ålder och med det även en visdom som inte alla besitter hade jag valt ut en meny som kändes lite lyxig men inte alls krävde en stor insats från mig. Bra kombination, eller hur?!
 
 
Efteråt satte vi mannens plan i verket. Vi korkade upp den kalla flaskan Bollinger jag fick får två år sedan och sedan satt vi i kortbyxor och linne och bara njöt och pratade strunt på altanen. Ända till kvällen.
Hade en tanke att gå och bada bara för att bada på födelsedagen, vilket inte hänt så ofta tidigare, men när väl champagnen korkades upp försvann den idén.
 Får väl försöka få till ett bad i veckan. Bara för att.
 
 

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Största grattis!
    Och jag hoppas att värmen håller i sig tills torsdag så kan jag också fylla år på sommaren (fast jag vill mig minnas att jag satt ute i kjol då jag var liten, men det var ju verkligen inte igår. Är inte jag äldre än dig? Hahah)
    Och juicemaskinen - åååh! Apelsin, morot, äpple, ingefära!!

    Svar: Fast det räknas ju inte när man var liten. Då var ju inte termostaten riktigt inställd. Och nä, du är inte äldre. :-)
    Det ska jag prova att göra juice på!
    Lillian Christiansson

    2013-09-08 | 21:13:43
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Behöver jag förklara att du kör allt i en mix? ;)

    Svar: Klurade ut det! :-)
    Lillian Christiansson

    2013-09-08 | 21:14:09
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    haha, bra att du är på hugget :D

    Svar: Haha! :-)
    Lillian Christiansson

    2013-09-09 | 23:53:35
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Och förresten, vi får reda ut åldern sedan. Jag är ju typ 100..

    Svar: Fast då är jag nog 101! ;-)
    Lillian Christiansson

    2013-09-09 | 23:54:25
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: