Lillians foto

En blogg full av bilder

Pigg igen!

Kategori: Personligt

Jo men visst har jag piggnat på mig. Det har inte synts i bloggen bara.
Låg ju där och var allmänt skruttig och eländig. Som extra grädde på moset hade jag ju läst igenom varenda tidning jag hade hemma och gissa vad det stod i den? Just det, det stod en hel del om löpning. Var ju inte alls taggad på at ge mig ut och springa. Nejdå.
Och som om det inte var nog med den plågan (att inte kunna springa och träna för att man var sjuk) så gick PT-systern och kammade hem en sjundeplacering i Premiärloppet, det som jag fick ställa in för att jag var sjuk.
Nä, inte alls så fasligt superidiottaggad på att springa.
Inte mycket alls faktiskt.
Men även den segaste superduperförkylningen ger ju med sig till slut och rätt var det var kunde jag ut och springa igen.
 
 
Provade på att ta en runda med vovvarna, vilket alltid är intressant.
 
Och sedan har jag kommit på en ny rolig träning. Helt otippat har jag börjat uppskatta simningen. Jättemycket faktiskt. Så kul att jag tränat minst en gång i veckan det senaste och dragit längd efter längd i bassängen. Detta är helt och hållet vår duktiga simfrökens förtjänst. Att jag skulle dra ett par tusen meter bröstsim bara för att det är kul fanns inte på kartan för ett par veckor sedan.
 
 
Och när jag inte har simmat eller sprungit har jag jobbat på hallprojektet.
 
 
När man har två små vovvar och ska renovera måste man ha med i beräkningen att det behövs en hel del plats. Det är ju inte bara en själv som ska fram med allt man ska bära, vovvarna har man med sig som två skuggor och de måste också få plats i alla vändningar.
Här ligger Sanya och njuter i fulla drag. Skugga, nära flocken och full koll på stora vägen, Kan man ha det bättre?
 
 
 

Kommentarer

  • Anna-Karin Arvidsson säger:

    Gott att du är på gång igen
    Simningen har funnits på min todo-list hela året men jag kommer inte till skott
    Inser nu att det får vänta tills sjöarna lockar med våtdräktsprovning och sedan Vansbro

    Idag väntar sista långlånga distansen innan halv och helmara
    Broarna runt i maklig fototakt

    Vi ses

    2014-04-26 | 08:40:09
    Bloggadress: http://akaontherun.blogg.se/
  • Anna-Karin Arvidsson säger:

    Sv: Min man är helt fantastisk. Han inte bara tar emot med resorb och tappar upp bad. Han tar dessutom av mig både strumpor och skor för jag når bara inte ner haha. Och då hade han själv kommit hem efter en både längre och snabbare runda! 25 år i år!

    Svar: Vilken man! Förstår att du håller hårt i honom! ;-)
    Lillian Christiansson

    2014-04-27 | 21:32:28
    Bloggadress: http://akaontherun.blogg.se/
  • Anna-Karin Arvidsson säger:

    Ses vi Gbgvarvet?

    Svar: Jajjemän! Vi och 60.00 till! ;-)Vilken startgrupp är du med i?
    Lillian Christiansson

    2014-05-11 | 14:05:13
    Bloggadress: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här: