Lillians foto

En blogg full av bilder

Platt fall och hoppsaben

Kategori: Natur

 
Efter en lugn och lat morgon skruvades tempot upp betydligt. Susade in till lillgrabben som blev väckt med den irriterande kvittriga mammarösten (tycker förmodligen den omnämnde sonen) som frågade om gullegrynet ville ha gröt till frukost. Bästa sättet att bli av med kvittret är nog att tacka ja, då kan man skjuta upp vaknandet till grötdags i alla fall.
Gröten startades upp och jag passade på att köra en omgång skidstyrka under tiden. Tänk var spänstig man blir helt plötsligt. Och nästan lite fast och smal på en gång. Det är fantastiskt vad snabbt resultat man får av ett styrkepass...
Efter grötfrukost och dusch bestämde jag mig att fortsätta på det inslagna spåret och ge mig ut på långpromenad med vovvarna. En sådan där härlig som tar två timmar, om vovvarna är lite småsöliga emellanåt. Och det är de, det är ju vovvar vi pratar om som har fullt upp med att nosa runt och flumma lite allmänt och inte alltid vill spurta på med matte i ett pulshöjande tempo.
Bestämt och klart började jag dra på mig en passande outfit och meddelade mannen att vi tänkte dra till skogs för överskådligt framtid. "Men du ska ju köra in mig till stan snart...?"
För en gångs skull hade mannen bokat schema och jag skulle vara chaufför. Synd bara att jag missat tiden med två timmar i runda slängar. Så istället för en härligt frigörande promenad med vovvarna blev det att köra på motorvägen med en hispig vovve i bagaget (tålamodsprövande träning för liten vit madam som vill dansa indiandansen på framtassarna i utrymmet och sjunga i pur glädje över att få åka på äventyr).
Hur som helst får ni ett par grodor på köpet. Det är ju ändå lördag.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: