Lillians foto

En blogg full av bilder

Five minutes of fame

Kategori: Djur

 
Den här häftiga noshörningen möter mig i foajén på Park Elite hotell när jag släntrar in där för att möta upp vänner och ladda infor Midnattsloppet. En bild var självklar, inte ofta man får en sådan chans liksom!
 
Idag i bilen på väg hem från jobbet pratar de om en välgörenhetsgala som ska hållas i Göteborg där syftet bland annat är att samla in pengar för att rädda noshörningarna som dödas på löpande band för sina horns skull. I studion har de hört att det finns flera noshörningar utplacerade i Göteborg. Dittills hade de bara fått reda på en och de bad då lyssnarna om hjälp med att hitta fler.
Jag vet en!
Eftersom jag inte vill vara med i radio är jag så listig att jag ringer in när de spelar musik. Berättar om den fräcka noshörningen i foajén och de ber mig lägga upp bilden på deras sida. Inga problem!
När jag hämtat sonen berättar jag att jag bidragit i noshörningsjakten och säger att vi ska lyssna ifall de berättar att de hittat en till norhörning. Sedan börjar de prata om att de bara vet var en noshörning finns och ber om hjälp med att hitta fler. Ljuger de mitt på blanka dan?
 
Så får de ett samtal. Och jag inser... att jag blivit överlistad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: