Lillians foto

En blogg full av bilder

Hallelujah moment!

Kategori: Sanya

 
Kära dagbok!
Idag blev jag lite religiös. Jag provade nämligen min nya kamera och vem som var först ut var ju helt otippat Sibyllan som låg som en sfinx och blickade ut över rummet.
Jo tjena, det var skillnad på kamera och kamera! Den där krispigheten och närvaron i bilderna som gör att man kommer på sig med att vilja sträcka ut handen och ta på verkligheten. Den skillnaden är det.
Så nu är jag fast.
Försöker komma på om jag lovat att vara effektiv hemma och uträtta stordåd. Kan inte komma på ett sådant löfte men om det skulle finnas ett sådant kommer jag bryta det. För jag kommer krypa i buskarna på dagarna och vandra på gatorna på kvällarna tillsammans med min kamera.
Oj vad här ska plåtas!

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Ja vad kul! Precis så kände jag också. Blev helt till mig då jag såg den första bilden. Jisses vad det är skillnad på kamera och kamera.
    Vad härligt för dig. De behövs en kick ibland :)

    Svar: Jag jämförde dem igår och visade sedan familjen i datorn. Det var så jag knappt trodde att jag fått till skärpan med D90:an... Det är löjlig skillnad! :-)
    Lillian Christiansson

    2012-12-29 | 00:50:20
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Jag vet. Man skäms nästan över de gamla bilderna. Och då är D90 ändå grym! Det behövs ju knappt efterskärpas. Helt fantastiskt!

    Svar: Precis! Håller på hela tiden och förklarar för familjen hur outstanding 800:an är. Och då jämför jag ändå inte med en dålig kamera, Knasigt! :-)
    Lillian Christiansson

    2012-12-30 | 01:04:47
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: