Lillians foto

En blogg full av bilder

Om paj

Kategori: I köket

 
Paj är gott, det vet ju varenda människa. Man kan variera en paj på alla möjliga olika sätt. Passar både till middag och efterätt och de allra flesta smaker. Även om man kan ha i en herrans massa olika saker i en paj kan man inte ha i allt. Bottenrekordet jag varit med om var på lunchrestaurangen på jobbet, pajen innehöll makaroner och lax...
 
När jag gör paj blir det alltid mycket deg över och man kan tro att man gjort dubbel sats. Men icke, jag är bara lite sparsam med själva degen för den tycker inte jag är så god.
Och bär- eller fruktpaj, det äter jag oftast som en ursäkt för att kunna ta mycket sås eller glass till. Jo, det är ju det där med degen igen.
 
Men jag gillar paj!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: