Lillians foto

En blogg full av bilder

Vårruset 2013

Kategori: Tävlingar

 
Alla i laget hade med sig mat som vi skulle äta innan. I lugn och ro i god tid skulle vi åka till Slottsskogen, parkera bilen och sätta oss i gräset och äta. Sedan skulle vi kunna gå runt och titta i alla tälten, det var ju ändå 25-årsjubileum och de hade säkert hittat på lite extra spex resonerade vi.
Och sedan började det regna.
 
Och det fortsatte.
 
Och fortsatte.
 
Vi åt matsäcken i bilarna. Sedan väntade vi. 18.30 letade vi upp den längsta kön till toan. Man måste ju prova det också.
Med tanke på att vi förra året fick kryssa oss fram mellan tanter i jeans och ryggsäck i "jogga fort"-gruppen hade vi bestämt oss att ta en ännu snabbare grupp, vilket vi gjorde.
Som packade sillar stod vi så i startfållan och hade inte koll på något. Var är starten? Är det vår grupp som startar nästa gång? Men iväg kom vi och jag kom snabbt ur den värsta trängseln och kunde springa i mitt tempo. Eftersom jag ville slå min tid från förra året visste jag att det var viktigt att få till en bra start, vilket jag inte fick förra året. Tanterna i jeans ni vet...
 
Loppet gick bra och jag fick till en bra tid snabbt. Vid ca 2,5-3 km dippade jag lite men höjde snabbt tempot igen. Sista backen var inga problem och sedan var det bara nedför och upploppet kvar. Jag kunde sprungit lite snabbare men jag slog ändå min tid från förra året med ca tre minuter och det är jag nöjd med!
 
I mål sprang jag snabbt på kompisarna och som dränkta katter gick vi samlad trupp till samlingsplatsen, stilade framför kameran och klädde på oss. Vet inte varför jag hela tiden vinner värsta-grimas-klassen men jag är väl en naturbegåvning...
Så, alla samlade? Bra, då går vi och sätter oss i bilarna och tar picknickmaten till lunch på jobbet imorgon!
 
Den duschen hemma efteråt var väldigt varm och go kan jag säga!
 
Så det var genrepet det. Ett bra lopp som jag har med mig mentalt inför lördagens prövningar. Då verkar det inte bli 7 grader och regn inte utan snarare 22 grader och sol. Är väl bara att inleda operation kameldrickning och knapra salta pinnar så man är förberedd. Lite svårt när kroppen fortfarande är inställd på eskimåklimat men vad gör man? Det är ju kul att våren äntligen kommit till våra breddgrader i alla fall.

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Åh härligt! Och det här med springa i regn har jag gjort... Inte det bästa, men på lördag blir det bättre :D
    Du fixar det galant!
    Kram

    Svar: Hoppas verkligen det.... Som sagt, nerverna börjar dansa på utsidan nu.
    Lillian Christiansson

    2013-05-15 | 21:10:54
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Drick vatten och vila och LYCKA TILL i morgon nu!

    Svar: Tack! Drack som en kamel i går så jag hoppas det ger lite utdelning. Verkar bli ca 25 grader och strålande sol så jag får väl tumma lite på min inte stanna-regel och faktiskt stanna och dricka vid stationerna. Orkar inte samla mig tillräckligt för att skriva ett inlägg, det får komma senare... :-)
    Lillian Christiansson

    2013-05-17 | 22:28:18
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Åh, jag minns den känslan! Det går bra :)

    2013-05-17 | 22:40:15
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: