Lillians foto

En blogg full av bilder

Två förväntansfulla och en tråkig

Kategori: Hozz

 
Det är inte kul när man är dålig och ligger hemma. Man riktigt känner hur tråkig man är och hur tråkigt man har. Ibland sköljer det över en hur fruktansvärt trött man är på sig själv som bara ligger där och läser, tittar i taket eller spelar något intelligent döda-bubblor-spel på telefonen.
 
Om man mot förmodan skulle glömma av det en sekund, alltså hur tråkig man är, finns det två tjänstvilliga små påminnare. Inte för att de har ont uppsåt eller är elaka på något vis, absolut inte. Så fort tråkiga matte reser sig upp från stolen eller sängen rusar två små vovvar upp ur den till synas komaliknande sömnen som skjutna ur en kanon och står i stram givakt med tindrande ögon och tänker att nu, nu äntligen kanske matte går ut med oss!
 
Och med det kommer det dåliga samvetet att man inte orkar vara den där roliga och busiga matten som tar en kul promenad med dem.
Men håll i er för snart så är matte på bettet igen och då blir det åka av! Då ska vi hitta på en massa bus och rolig träning i skogen.
 

Kommentarer

  • Katarina säger:

    Aj! Är det alltså du som är den tråkiga saken? Kan jag inte tänka mig.
    Jag platsar själv in bland de tråkiga så vi kan slappa ihop. Väntar på att nästäppan ska försvinna så jag får luft igen. Det sjuka är att jag tryckt i mig en halv B&J glass utan att känna smak. Då är man faktiskt RIKTIGT tråkig!

    Svar: Haha, jo det är jag som är den tråkiga. Men nu är jag på benen igen. även om jag inte är helt kry men det är ju för tradigt och bara ligga och vara sjuk.Ajdå, så du blev inte ens bra av att äta glass? Då är det illa! :-)
    Lillian Christiansson

    2013-09-04 | 21:08:30
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Jo, jag är faktiskt bättre! Det var helt säker min HELA B&J.. (Ja, för jag fick en halv på jobbet också.. En riktig skitdag då jag gjorde allt för att hålla ögonen öppna..)
    Haha

    Svar: Huvva, det är inte lätt med sådana dagar. Men det var väl skönt att det var glassen. Blev lite orolig där eftersom glass alltid gör att man blir bättre! ;-)
    Lillian Christiansson

    2013-09-07 | 00:29:17
    Bloggadress: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här: