Lillians foto

En blogg full av bilder

Snabbspringartjejerna

Kategori: Sanya

 
Då var det dags igen för Uppladdningsveckan. Veckan innan Göteborgsvarvet med andra ord.
På fredagen avverkades sista långpasset innan Varvet. 18 km blev det för andra gången och tanken var att det skulle göra mindre ont och att det skulle göra ont senare på rundan men så var icke fallet. Dock kände jag mig stark mentalt längre denna gången och det är ju alltid något.
 
Eftersom madamen och jag har ett lopp veckan efter Varvet gav vi oss ut idag på en liten lagom runda. Dels för att vi skulle prova nya selen men också för att få in rutinen. Med det menas att INTE jaga katter, får, rådjur eller lite allmänt flumma runt i diket. När vi springer, springer vi, det andra gör vi sedan. Jagandet blir dock svårt att ta ur henne i första taget men om vi bara kan fokusera på att springa och inte vispa runt så är jag glad.
Jävlar i havet vilket tempo vi fick till! Och det var trots att vi hade fyra toastopp och två hundstopp!Så snabbt har vi aldrig sprungit tillsammans.
Jag tror inte att jag sprungit den rundan så snabbt ensam ens en gång. Och jag brukar inte köra toastopp i diket.
 
 

Kommentarer

  • Anna-Karin Arvidsson säger:

    Härlig springkompis!
    Lycka till på dagens varvsarbete!

    Svar: Tack!
    Lillian Christiansson

    2014-05-17 | 11:13:00
    Bloggadress: http://akaontherun.blogg.se/
  • Katarina säger:

    Nu är jag väldigt nyfiken på att läsa om loppet också. Jag fick ju till 12 km i helgen och det gick bra. Ska upp i längre distanser snart hoppas jag. :)

    Svar: Vad bra! Du är snart uppe i riktiga långdistanser!Jaja det kommer. :-) Bilderna ligger på andra kameran och de måste ju vara med! Jag försöka få till det i helgen. Kram!
    Lillian Christiansson

    2014-05-20 | 09:05:20
    Bloggadress: http://katarinaratcliffe.se
  • Aka säger:

    Racerapport efterfrågas ;)

    Svar: Kommer nu! :-)
    Lillian Christiansson

    2014-05-24 | 14:49:52
    Bloggadress: http://akaontherun.blogg.se

Kommentera inlägget här: